Bachelor's degree in English Studies

LLANES BARO, MARIA ANGELS

Category: CONTRACTED PROFESSOR
Academic profile: Doctorate
Department: FOREIGN LANGUAGES AND LITERATURES
Email: angels.llanes@udl.cat

Teaching

Teaching Course Subject
Master's Degree in Secondary Education Teacher,Training & Language Teaching 1 INTERNSHIP - ENGLISH
Master's Degree in Secondary Education Teacher,Training & Language Teaching 1 MASTER'S THESIS - ENGLISH
Master's Degree in Secondary Education Teacher,Training & Language Teaching 1 TEACHING AND LEARNING - FOREIGN LANGUAGES (ENGLISH)
Doble titulació: Grau en Geografia i Grau en Turisme 1 GERMAN I
Doble titulació: Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Turisme 1 GERMAN I
Degree in Tourism 1 GERMAN I
Degree in Primary Training 1 FOSTERING SOCIOLINGUISTIC COMPETENCE
Degree in English Studies 3 SECOND LANGUAGE ACQUISITION
Doble titulació: G. Estudis Anglesos i G. Llengües Aplicades i Traducció 4 LEARNING AND TEACHING LANGUAGES
Degree in Tourism 4 BACHELOR'S THESIS
Degree in Primary Training 4 FOSTERING SOCIOLINGUISTIC COMPETENCE
Doble titulació: Grau en Geografia i Grau en Turisme 5 BACHELOR'S THESIS
Doble titulació: Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Turisme 5 BACHELOR'S THESIS

Research

Research profile: Cercle de lingüística aplicada (CLA)
Research projects Start date End date Main researchers
Adquisición del inglés a diferentes edades en contextos de exposición intensiva extraescolar y escolar 01/01/2011 31/12/2013 RAQUEL SERRANO SERRANO
Interculturalidad, ciudadanía europea e inglés como lingua franca: entre las políticas y las prácticas en los programas de movilidad internacional universitaria (INCIEN) 01/01/2013 30/06/2016 JOSEP MARIA COTS CAIMONS
Multimodalidad y Comprensión: los efectos de un programa de lectura y audición simultáneas en la adquisición del inglés como lengua extranjera 01/01/2014 31/12/2016 ELSA TRAGANT MESTRE
Hacia una perspectiva plurilingüe en la enseñanza del inglés como lingua franca en la universidad 01/01/2016 31/12/2019 JOSEP MARIA COTS CAIMONS, ENRIC LLURDA GIMÉNEZ
La competencia global de los estudiantes universitarios: una experiencia piloto de internacionalización del currículo 01/06/2020 30/11/2023 JOSEP MARIA COTS CAIMONS, MARIA ANGELS LLANES BARO
The development of GLOCAL competence through study abroad in non-English-speaking contexts: applying the Experience Sampling Method by means of a smartphone application 01/09/2023 31/08/2026 JOSEP MARIA COTS CAIMONS, MARIA ANGELS LLANES BARO
Maximizando el rol del input en una L2 a través de exposiciones múltiples 30/12/2016 29/12/2019 ELSA TRAGANT MESTRE
Thesis Year Direction
EMI classes' diagnosis and creation of a protocol for the implementation of a more CLIL-ised methodology in the Primary Education Bilingual Degree of the University of Lleida 2022 Casanovas Catalá, Montserrat; Llanes, Àngels
L2 reading and vocabulary development as a result of a Study ABroad experience. 2020 Llanes Baró, Àngels
Publications Year Authors Type
The development of pragmatic markers in English as a second language: Do age and learning context matter? 2024 Sánchez Hernández, A.; Barón, J.; Llanes, À. Article d'investigació
Students' stance towards translanguaging in an EFL oral productive assessment task. 2024 Mena, T.; Cots, J.M.; Llanes, À. Article d'investigació
L2 pragmatic development by early teenagers in study abroad and foreign language settings: a focus on pragmatic markers. 2024 Llanes, À.; Barón, J.; Sánchez Hernández, A. Article d'investigació
Productive vocabulary development as a result of a short-term study abroad experience in Costa Rica. 2023 Borràs, J.; Llanes, À.; Prieto Botana, G. Capítol de llibre d'investigació
Traditional study abroad vs. ELFSA: Differences and similarities in L2 reading, vocabulary, and use 2022 Borràs, J.; Llanes, À. Article d'investigació
Challenging the language learner as the only source of data in study abroad research. 2022 Mas Alcolea, S.; Llanes, À. Capítol de llibre d'investigació
Promoting translanguaging (or not) in the ESP classroom: an analysis of monoglossic and heteroglossic practices and discourses 2022 Cots, J.M.; Gallego Balsa, L.; Llanes, À. Article d'investigació
Measuring the effects of repeated exposure to children's graded readers 2021 Llanes, À.; Tragant, E. Article d'investigació
Investigating the impact of a semester-long study abroad programme on L2 reading and vocabulary development. 2021 Borràs, J.; Llanes, À. Article d'investigació
Linguistic effects of international student mobility in European perspective. 2021 Pérez-Vidal, C.; Llanes, À. Capítol de llibre d'investigació
Measuring the impact of translanguaging in TESOL: a plurilingual approach to ESP 2020 Llanes, À.; Cots, JM. Article d'investigació
The impact of Study Abroad on L2 Spanish pragmatics development: A critical overview 2020 Llanes, À. Capítol de llibre d'investigació
Young learners' processing of multimodal input and its impact on reading comprehension: An eye-tracking study 2020 Pellicer Sánchez, A.; Tragant, E.; Conklin, K.; Rodgers, M.; Serrano, R. & Llanes, À. Article d'investigació
UdL Writing Tourism Guidelines. Guides to write in specific disciplines 2020 Llanes, À. Traducció capítol amb aportació
L2 reading and vocabulary development after a short Study Abroad experience 2019 Borràs, J.; Llanes, À. Article d'investigació
Study Abroad as a context for learning English as an International Language 2019 Llanes, À. Capítol de llibre d'investigació
Re-examining the impact of SA on L2 development: A critical overview 2019 Borràs, J. & Llanes, À. Article d'investigació
The role of language awareness in a study abroad context 2018 Llanes, À. Capítol de llibre d'investigació
What do we (not) know about the effects of age on L2 development when learning occurs in a study abroad setting? 2018 Llanes, À. Capítol de llibre d'investigació
L2 reading and reading-while-listening in multimodal learning conditions: An eye-tracking study 2018 Pellicer-Sánchez A, Tragant E, Conklin K, Rodgers M, Llanes À, Serrano R. Informes de recerca
Linguistic and non-linguistic outcomes of a reading-while-listening program for young learners of English 2018 Tragant, E., Llanes, À., Pinyana, À. Article d'investigació
Reading in English as a Foreign language: Examining differences in reading speed, comprehension, efficacy and L1 cross-linguistic influence across grades 2018 Llanes, À. Article d'investigació
Examining L2 development in two short-term intensive programs: 'at home' vs. abroad 2016 Serrano, R., Llanes, À., & Tragant, E. Article d'investigació
The influence of a short study abroad experience on perceived foreign accent: an exploratory study beyond the immediate effects 2016 Llanes, À. Article d'investigació
Studying the impact of academic mobility on intercultural competence: a mixed-methods perspective 2016 Cots, J.M.; Aguilar, M.; Mas, S.; Llanes, À. Article d'investigació
Differential effects of SA and intensive AH courses on teenagers 2016 Llanes, À., Mora, JC., Serrano, R. Article d'investigació
Is a semester abroad in a non-English speaking country beneficial for the improvement of English? The case of Erasmus students using English as a Lingua Franca 2016 Llanes, À.; Arnó, E.; Mancho, G. Article d'investigació
Learning English during the summer: A comparison of two domestic programs for older children 2016 Tragant, E., Serrano, R., & Llanes, À. Article d'investigació
Vocabulary learning at primary school: comparing EFL and CLIL 2015 Tragant, E.; Marsol, A., Serrano, R., Llanes, A. Article d'investigació
An exploratory study of the role of age and language learning aptitude in a short stay abroad 2015 Serrano R, Llanes À. Article d'investigació
Examining the role of learning context and individual differences on L2 development: The case of teenagers 2015 Llanes À., Tragant, E., & Serrano, R. Article d'investigació
Does Listening Comprehension Improve as a Result of a Short Study Abroad Experience? 2015 Llanes, À.; Prieto-Botana, G. Article d'investigació
Summer English courses abroad vs. 'at home' 2014 Serrano, R., Tragant, E. & Llanes, À. Article d'investigació
Examining the impact of specificity of L2 exposure and amount of L2 exposure on L2 development in teenagers 2014 Saladrigues, G; Llanes, À. Article d'investigació
The Role of Learning Context and Age on the Use of L2 Communication Strategies 2014 Montero, L., Serrano, R.,& Llanes, À. Article d'investigació
Study Abroad and Changes in Degree of Foreign Accent in Children and Adults 2014 Muñoz, C. & Llanes, À. Article d'investigació
The effectiveness of classroom instruction 'at home' vs. study abroad for learners of English as a foreign language attending primary, secondary school and university 2014 Llanes, À. & Serrano, R. Article d'investigació
Age effects in a study abroad context: children and adults studying abroad and at home 2013 Llanes, À; Muñoz, C. Article d'investigació
The Effectiveness of Study-Abroad in Second Language Learning: A Meta-Analysis 2013 Llanes, À. Review
Applied Linguistics in the Age of Globalization 2013 Llanes, Àngels; Astrid, Lirian; Gallego-Balsà, Lídia; Mateu, Rosa M. Editor llibre d'investigació
The role of individual differences in a study abroad experience: The case of Erasmus students 2012 Llanes, À; Tragant, E; Serrano, R. Article d'investigació
A longitudinal analysis of the effects of one year abroad 2012 Serrano, R; Tragant, E; Llanes, À. Article d'investigació
The impact of study abroad and age on accuracy in English as an L2 2012 Llanes, À. Capítol de llibre d'investigació
The short- and long- term effects of a short study abroad experience: The case of children 2012 Llanes, À. Article d'investigació
Analyzing the effect of context of second language learning: domestic intensive and semi-intensive courses vs. study abroad in europe 2011 Serrano, R; Llanes, À; Tragant, E. Article d'investigació
The many faces of study abroad: an update on the research on L2 gains emerged during a study abroad experience 2011 Llanes, À. Article d'investigació
Length of stay and study abroad: language gains in 2 vs. 3 months 2011 Llanes, À; Serrano, R. Article d'investigació
Manipulating cognitive complexity across task types and impact on learners' interactional feedback during oral performance 2009 Gilabert, R; Barón, J; Llanes, À. Article d'investigació
A short stay abroad: does it make a difference? 2009 Llanes À, Muñoz C. Article d'investigació
Factors affecting oral fluency: task-type, proficiency level and stay abroad 2009 Llanes À, Muñoz C. Article d'investigació